DIY

Jak zrobić prosty notes - DIY i zapowiedź wyzwania rysunkowego

By Mała Ichi - 08 czerwca

Ostatnio wpadłam na pomysł, by zrobić wyzwanie rysunkowe. W poprzedniej notce spytałam się tez Was o to, czy ktoś wziąłby w nim udział. Chciałam zacząć od czegoś prostego na rozgrzewkę. W internecie pełno jest wyzwań 30-dniowych, a ja proponuję Wam wyzwanie jednodniowe. 

szkicownik DIY scrapbooking


Po przeczytaniu książki "The creative license" Danny Gregory'ego zapragnęłam sama prowadzić taki szkicownik, w którym będą zanotowane wszystkie chwile mojego życia w formie szybkich rysunków. Jednak nie udało mi się do tej pory wyrobić w sobie nawyku wyciągania szkicownika i bazgrolenia tego co widzę. To wyzwanie pozwoli nam na rozkręcenie się w tym temacie i rozrysowanie się.

Wyzwanie rysunkowe - szkic co godzinę

W przyszłym tygodniu wystartujemy z wyzwaniem, które będzie polegało na tym, by zrelacjonować swój dzień w prostych szkicach. Super by było, gdyby udało się nam narysować coś średnio co godzinę. Będziemy rysować to, co spotkamy danego dnia. By wyzwanie miało jakiś większy cel niż tylko rysowanie, wymyśliłam sobie, że fajnie by było zrobić lub zdobyć na tą okazje jakiś mały szkicownik. Będzie go łatwo wziąć ze sobą i będzie on miał nie za dużo stron, by po skończonym wyzwaniowym dniu był gotową, ukończoną pamiątką - albumem z jednego dnia. Dziś Wam pokażę, jak zrobić taki szkicownik, ale zanim przejdę do tutorialu to mam dla Was parę wskazówek na to, jak się dobrze przygotować na nasze wyzwanie.

Jak się przygotować do jednodniowego wyzwania rysunkowego?

  1. Zaplanuj sobie (najlepiej z kalendarzem) który dzień wybierzesz na realizację swojego wyzwania. Możesz wybrać dzień weekendowy, by mieć więcej czasu i spokoju na rysowanie. Możesz wybrać dzień w środku tygodnia, kiedy to będziesz miał sporo rzeczy do załatwienia i tym samym dużo wydarzeń do narysowania. Możesz ułożyć swój dzień specjalnie pod nasze wyzwanie, by rysunkowy album był pełen przygodowych wpisów, niczym intensywny dzień wakacyjny. Decyzja należy do Ciebie.
  2. Wybierz technikę, której będziesz używać i naszykuj materiały. Czy to będzie ołówkowy szkic, czy długopisowy bazgrołek, czy może skorzystasz z kredek lub akwareli? Ważne jest to, by ograniczyć się do minimum, by nie nosić ze sobą całego warsztatu malarskiego. W ciągu dnia będziemy mięli nie za dużo czasu, by dopracować każdy rysunek. Będą to raczej szkice szybkie niczym zdjęcie z aparatu. Zawsze możesz dopracować i dokończyć szkic, kiedy będziesz miał chwilę.
  3. Wybierz szkicownik. Możesz kupić jakiś mały notes, skorzystać ze swojego codziennego szkicownika, jeśli taki posiadasz. Możesz, tak jak ja zrobić wyzwaniowy szkicownik, specjalnie na ten dzień! A może nosisz ze sobą codziennie notes lub kalendarz? Może w nim zrobisz wizualne notatki z całego dnia? 
  4. Gdy nadejdzie wieczór przed wyzwaniem, naszykuj sobie przy łóżku szkicownik i ołówek lub długopis, by pamiętać, że zaraz po przebudzeniu staniesz się obserwatorem i rysownikiem. Będziesz nim przez cały dzień. Zacznij więc zaraz po przebudzeniu.
  5. Pamiętaj, że najważniejsze jest złapanie momentu, samo pamiętanie o tym, by w ogóle wyciągnąć szkicownik i ołówek. Nie chodzi o perfekcję w rysunku, ale o to, by poszerzyć swoją percepcje i nauczyć się obserwacji. Będziemy też wyrabiać w sobie nawyk noszenia ze sobą szkicownika i wyciągania go w odpowiednim momencie.

DIY - robimy prosty szkicownik

jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
1. Materiały. Do przygotowania szkicownika potrzebujemy: papier do rysowania, papier na okładkę, nożyczki lub nożyk do cięcia, ołówek, linijkę, igłę z nitką. Opcjonalnie: elementy ozdobne, tj. naklejki i inne scrapowe przydasie, klej lub taśma dwustronna, narzędzie do zaokrąglania rogów, mata do cięcia - jeśli korzystamy z nożyka.


jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
2. Mierzymy. Wymyślamy sobie rozmiar naszego szkicownika i ilość stron. Mój ma format ok. 15x15 cm i 12 kartek, po jednej na każdą godzinę dnia. Będzie też miejsce na zrobienie notatek z danej chwili. Korzystam ze sztywniejszego bloku rozmiaru a4 i przycinam kartki tak, by miały wymiar 15x30 cm. Po złożeniu kartek, album będzie miał rozmiar 15x15. Z papieru do scrapbookingu robię okładkę. Ja wymyśliłam sobie, że będzie ciut większa od samego wkładu papierowego i dodałam po 0,5 cm z każdej strony.


jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
3. Wycinamy karty i okładkę za pomocą nożyczek lub nożyka, maty do cięcia i linijki.


jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
4. Składamy karty i okładkę na pół i sprawdzamy, czy wszystkie elementy do siebie pasują.


jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
5. Zszywamy ze sobą karty i okładkę na środku zgięcia za pomocą igły i nitki.


jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
6. Notes jest już praktycznie gotowy i tu moglibyśmy skończyć, ale możemy go przecież jeszcze ozdobić.


jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
7. Zaokraglanie rogów. Jeśli macie ozdobny wykrojnik do narożników to teraz jest dobry moment, by z niego skorzystać.

jak zrobić szkicownik DIY scrapbooking
8. Ozdabianie. Możecie ozdobić swój notesik jak tylko chcecie. Ja skorzystałam z elementów wyciętych z papieru scrapbookingowego. Umieściłam tez naklejki, kalkomanie i literki. Dodałam ozdobny sznurek, spinacz i klips. Ozdobiłam tez tył okładki małymi naklejkami. Notes jest gotowy i czeka teraz do przyszłego tygodnia, aż go wypełnię i pokażę w dniu startu wyzwania.

Mam nadzieje, że udało mi się zachęcić Was do wzięcia udziału w wyzwaniu. Macie jeszcze tydzień na to, by się namyślić, przygotować, znaleźć lub zrobić swój szkicownik. Ja niedługo wypełnię swój notes i pokażę Wam, jak mi poszło. 

EDIT: Wypełniony szkicownik możecie obejrzeć w poście z wyzwaniem.

Czy podoba się Wam taki pomysł na wyzwanie? Czy planujecie, by razem ze mną wziąć w nim udział?

  • Share:

You Might Also Like

8 komentarzy

  1. Świetne wyzwanie. Super pomysł dla mojej córki :-) Bardzo lubi wyzwania i lubi rysować. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. masz dziewczyno niezwykły talent! myślę, że fajnie byłoby wziąć udział w takim wyzwaniu, zobaczymy, co z tego wyjdzie. Zastanawiam się tylko, kiedy będzie na to odpowiedni dzień (bo raczej 8 lekcji w szkole nie jest zbyt ciekawe) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Myślę, że na lekcji będzie fajnie się rysowało, może uda Ci się spojrzeć na codzienne rzeczy z innej perspektywy i zauważyć jakieś nowe elementy

      Usuń
  3. Hah, przekonałam dwie osoby do wyzwania ;) przyjaciółkę i brata (11lat) :) u mnie na blogu będą rezultaty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Jeśli chcesz mnie zmotywować do dalszej pracy to właśnie Ci się udało! :D